Onze organisatie

Introductie

Tennisschool Zomergem onder leiding van hoofdtrainers Marc, Gregory en Nico bestaat sinds 1999 en beschikt over een uitgebreid en gediplomeerd trainersteam. Het doel van onze tennisschool is om aan de hand van een gevarieerd lessenpakket een professionele tennisopleiding te geven aan zowel recreatieve als aan competitiespelers, en dit voor kleuters, kids, tieners, (grotere) jeugd en volwassenen.

Onze trainers

De hieronder vermelde lesgevers werden aangeworven door de club. De trainers met een asterisk naast hun naam, mogen privéles geven. Dit in overleg met hoofdtrainers Gregory Bauwens en Marc Desein.

Competitietrainers

Bauwens Gregory (*) hoofdtrainer
(0479 69 65 47)
Verpoot Nico (*)

trainer A
(0473 49 99 49)

Cox André trainer A
De Vleeschouwer Conny (*) trainer B
Desein Marc (*) trainer initiator
Blomme Daan (*) trainer initiator

Conditie- en coördinatietrainers

Naam Categorie trainer
Van Gansbeke Jan Bachelor L.O.
Roggeman Thijs Clubtrainer conditie
Grawet Lieve Clubtrainer conditie

KidsTennis- en recreatietrainers

Desein Marc (*) hoofdtrainer KidsTennis
(0496 25 62 48)
Devuyst Fien (*) trainer initiator
Lehoucq Arend-Jan trainer initiator
Ryckaert Elias trainer initiator
Braeckman Pascale bachelor L.O.
Bonne Cynthia aspirant-initiator
Cosyns Murielle aspirant-initiator
Devos Isaura aspirant-initiator
De Raedt Tiemen aspirant-initiator
Ryckaert Emma aspirant-initiator

Lessen en sportkampen

Lessen

Onze lessen richten we in voor al onze doelgroepen zoals opgesomd in bovenstaande intro. Voor onze competitiespelers hebben we specifieke trainingsprogramma’s.

Tennisclub Zomergem werkt met twee lescycli:

• cyclus 1 van oktober t.e.m. maart = winterlessen
  • cyclus 2 van april t.e.m. juni = lentelessen

Opmerking: schoolvakanties vallen buiten deze cycli, tijdens de vakanties worden sportkampen georganiseerd.

Sportkampen tijdens de vakanties

Tijdens de schoolvakanties organiseren we regelmatig meerdaagse jeugdsportkampen op de club.

Deze sportkampen richten we in voor al onze doelgroepen bij de jeugd. Ook competitiesportkampen zitten in ons aanbod.

Eénmaal per jaar, tijdens de zomer, is het ook voor volwassenen mogelijk een meerdaags sportkamp te volgen ('s avonds).

Algemene informatie

• Alle lessen en sportkampen worden georganiseerd door gediplomeerde lesgevers voor zowel recreatieve als competitieve spelers
  • Eén lesgever geeft les aan maximaal vier leerlingen op één terrein. Noot: bij kleutertennis (kleur wit) kan de groep uit meer leerlingen bestaan. Ook bij jeugdsportkampen kan dit soms afwijken.
  • Zowel volwassenen als jeugdspelers kunnen privéles volgen. Deze worden georganiseerd door de hoofdtrainers Gregory Bauwens en Marc Desein.

Leeftijdscategorieën en methodieken

Kleuter- en KidsTennis (3 t.e.m. 9 jaar)
Voor onze methodiek van het KidsTennis verwijzen we naar onze rubriek KidsTennis.
Probeer het maar, het loont zeker de moeite!

Recreatieve kids en tieners (9 t.e.m. 17 jaar)
Deze jongeren kunnen een aangepast schema volgen met wekelijks één tot twee trainingen per week.

Competitieve kids en tieners (7 t.e.m. 17 jaar)
Deze jongeren trainen volgens een aangepast schema, waar het aantal trainingen vastgelegd wordt door de hoofdtrainer in samenspraak met ouders en spelers.

Jeugd en Volwassenen (vanaf 18 jaar)
Voor de volwassenen organiseren we zowel groeps- als privélessen en richten we éénmaal per jaar -in het buitenseizoen- een reeks Start to Tennis in.
De groepen worden samengesteld aan de hand van het aantal ingeschreven deelnemers en hun niveau.

Opleiding en bijscholing trainersteam

Gedurende de twee cycli organiseert onze tennisschool twee trainersvergaderingen en één tennistiek congres in de club. Verder volgen onze trainers regelmatig bijscholing en nemen we jaarlijks deel aan het Gamechangers Congres van Tennis Vlaanderen. Zo behouden onze trainers steeds het hoogste niveau!

De opleidingskalender van ons trainersteam voor het schooljaar 2023 - 2024:

Datum Opleiding / Congres
Zaterdag 25 en zondag 26 november 2023 Gamechangers Congres Tennis Vlaanderen in Wilrijk
Dinsdag 26 maart 2024 Interne opleiding trainers competitieniveau op Tennisclub Zomergem